Játék készítése Scratch-ben.

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

Készíts egy játékot a Scratch programozási nyelvben.

Old meg feladatot a fizika témakörében, mivel érettségi előtt álltok, így a kérdéseket esetleges megoldandó feladatokat amit hozzátesztek a feladathoz, kérlek a fizika  érettségi feladatköreiből válogassátok.

Ez egy szabadon elkészíthető feladat, tehát nem kötelező. Főképp azoknak a diákoknak ajánlom, akik kacérkodnak a programozással, vagy esetleg természettudományos vagy informatika pályára készülnak, mivel ott a számítógép készségszintű használata elengedhetetlen.

A feladat arra szolgál, hogy megismerjétek a programozás alapjait, lássátok, hogy hogyan épül fel egy programkód és természetesen az, hogy egy olyan játékot találjatok ki, ami a fizikából merít, de HELYESEN.

IdeLinkek egy külső oldalra kattintva találod meg a szerkesztő felületet. Kérlek ezt a felületet használjátok, mivel a file feltöltést és a példakód is ezen a felületen készült, így ha elekadtok valamiben könnyebben megtaláljátok a megoldást a kódban.

Mellékelem az általam készített minta kódot és játékot. Nyogodtan használjátok és szerkesztgessétek. A youtube is tartalmaz rengeteg példakódot és segítséget, IDELinkek egy külső oldalra kattintva találtok párat. Merítsetek bátran, keresgéljetek, ne felejtsétek használhattok minden segítséget, csak látszódjon hogy értitek azt, amit csináltok.

A program kódját a lap tetején látható "Kattintson ide a próba-2.sb3 fájl letöltéséhez"  "gombra" kattintva tudjátok letölteni. És kipróbálni a játékot lejjebb tudjátok.

A programozuási nyelvről és röviden a wikipédián olvashattok.

Hogy hogyan tudod feltölteni a példakódot? A felületen miután bejelentkeztél láthatsz jobb oldalon felül egy Fájl menüpontot, ha arra rákattintasz akkor a Feltöltés sajátgépről funkciót választva máris feltöltheted a kódot és szerkesztheted átalakíthatod.

rich_text    
Drag to rearrange sections
HTML/Embedded Content
html    
Drag to rearrange sections
Image/File Upload
feltoltes.png
attachment 1398645  
Drag to rearrange sections
Rich Text Content

 

Az elkészített játék értékelőtáblája
Kritérium Értékelés pontok
Fizikai példák helyessége

2 pont

Minden megfelel a tanultaknak

1 pont

Vannak benne hibák

0 pont

A feladat alapján az látszik, hogy a tanult fizikát nem tartalmazza

2 pont
Programkód használata

2 pont

Teljesen önállóan alkotj meg a kódot

1 pont

Felhasználja  akódot, de átalakítja

0 pont

Csak átírja a a kérdéseket

2 pont
Design

2 pont

Egyedi új kinézetet alkaot

1 pont

Keveset változtat az eredeti sémán

0 pont

Megtartja az eredetit

2 pont
Játék ötlet

2 pont

Egyedi játékot talál ki

1 pont

Keveset változtat az eredeti ötleten

0 pont

Megtartja az eredeti játékot

2 pont
Programkód érthetősége

2 pont

Megjegyzéseket fűz a kódhoz, látszik, hogy tudja hogy mit miért csinál

1 pont

Kevés megjegyzés, de a logika látszik benne

0 pont

Látszik, hogy másolt a kód

2 pont
Összpontszám : 10 pont

 

 

rich_text    
Drag to rearrange sections
Image/File Upload
attachment 1398652  
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments

No Comments

Add a New Comment:

You must be logged in to make comments on this page.