1. Prezentációhoz szemléltető elemként
Feladatként egy 12. évfolyamban az atom és kvantumfizika területéről Niels Bohr által megfogalmazott posztulátumok feldolgozását adnám ki. De nem az lenne a feladat lényege, hogy ezeket az állításokat megmagyarázzuk. Hanem az odáig vezető utat írjuk le, tudósokkal és az ő felfedezéseikkel együtt, amire támaszkodva végül Bohr megalkotta a saját atommodelljét. Két szófelhőt kérnék, az egyik tartalmazná a tudósok neveit, a másk az általuk megalkotott elméleteket és törvényszerűségeket. Valamint fontos elvárás az is, hogy ami szerepel a szófelhőben annak szerepelni kell az előadásban is.
A szófelhő célja, hogy elegendő nevet és elmél
etet összeszedjen a diák, hogy jól nézzen ki. Hiszen egy jól elkészített szófelhő remek figyelemfelkeltő elem.




2. Csoportos feladatmegoldő versenyhez csapatlogóként
Egy 10. evfolyamos osztályban egy félévre szóló feladatmegoldó versenyt rendezek. Amelynek jelentkezési feltétele, egy 150 szavas bemutatkozó levél, amellyel bemutatják magukat a csapatok. Majd ebből készítek egy szófelhőt, amely onnantól kezdve a csapat logója lesz, és minden beküldött feladatlapra oda kell helyezniük a csapatoknak, mint digitális aláírást. A csapatlogó célja az összetartozás erősítése. Valamint egy bemutatkozásból készített szófelhő jól mutatja, hogy a csapatok mit gondolnak magukról.
Máv bemutatkozója:
Ovodai csoport bemutatkozója:

A PIC-RAT modellben mindkét esetben a KÁ (kreatív-átalkító) helyre sorolnám a módszert.
