Szófelhők a tanulásban

Ragadja meg az elemeket a szekciók sorrendjének megváltoztatásához
Formázott szövegtartalom

1. Prezentációhoz szemléltető elemként

Feladatként egy 12. évfolyamban az atom és kvantumfizika területéről Niels Bohr által megfogalmazott posztulátumok feldolgozását adnám ki. De nem az lenne a feladat lényege, hogy ezeket az állításokat megmagyarázzuk. Hanem az odáig vezető utat írjuk le, tudósokkal és az ő felfedezéseikkel együtt, amire támaszkodva végül Bohr megalkotta a saját atommodelljét. Két szófelhőt kérnék, az egyik tartalmazná a tudósok neveit, a másk az általuk  megalkotott elméleteket és törvényszerűségeket. Valamint fontos elvárás az is, hogy ami szerepel a szófelhőben annak szerepelni kell az előadásban is. 

A szófelhő célja, hogy elegendő nevet és elmél

 

etet összeszedjen a diák, hogy jól nézzen ki. Hiszen egy jól elkészített szófelhő remek figyelemfelkeltő elem.

nbo.jpegbohr.png

 

2. Csoportos feladatmegoldő versenyhez csapatlogóként

Egy 10. evfolyamos osztályban egy félévre szóló feladatmegoldó versenyt rendezek. Amelynek jelentkezési feltétele, egy 150 szavas bemutatkozó levél, amellyel bemutatják magukat a csapatok. Majd ebből készítek egy szófelhőt, amely onnantól kezdve a csapat logója lesz, és minden beküldött feladatlapra oda kell helyezniük a csapatoknak, mint digitális aláírást. A csapatlogó célja az összetartozás erősítése. Valamint egy bemutatkozásból készített szófelhő jól mutatja, hogy a csapatok mit gondolnak magukról.

Máv bemutatkozója:mav.jpeg

Ovodai csoport bemutatkozója:

maci.jpeg

 

A PIC-RAT modellben mindkét esetben a (kreatív-átalkító) helyre sorolnám a módszert.

pic_rat_modell-1.png

rich_text    
Ragadja meg az elemeket a szekciók sorrendjének megváltoztatásához
Formázott szövegtartalom
rich_text    

Az oldallal kapcsolatos megjegyzések

Nincsenek megjegyzések

Új megjegyzés hozzáadása:

A megjegyzések hozzáadásához Önnek be kell jelentkeznie erre az oldalra!