Értékelés online eszközökkel

Ragadja meg az elemeket a szekciók sorrendjének megváltoztatásához
Formázott szövegtartalom

A felület jellemzői

Az általam választott online értékelési felület a socrative-re esett. Az oldal hasonlít a kahoot-ra, de sokkal hivatalosabb a kinézete és több lehetőséget ad, hogy a diákok tudását felmérjü.

Választhatunk háromféle kikérdezési mód közül:

  1.  Felelet választós
  2.  Igaz/Hamis
  3. Rövid válasz

A felület alkalmas a diákok előzetes tudásfelmérésére, a tanultak átismétlésére, óraközi szórakoztató-pihenő kvíz készítésére, de egy röpdolgozatot is le lehet bonyolítani ilyen formában.

Az oldalt nagyon egyszerű használni. A diákoknak szóló oldal segítségével, meg kell adni a szoba nevét, amit létrehoztunk és máris láthatóvá válik a feladat. A szoba elindításánál be tudjuk állítani, hogy milyen információt szeretnénk látni a kvízről. 

A felület ingyenesen használható és nagy létszámú osztályban is lehet használni, hiszen az ingyenes regisztráció is 50 diák jelenlétét teszi lehetővé. A felület angol nyelvű, ezért a nyelv ismeret elengedhetetlen az oldalon való navigáláshoz.

 

Tevékenységtervezet

A Doppler-hatást mit jelenséget egy szakkör keretén belül vizsgálnám vagy emeltszintű érettségire készülőkkel. A létszámot 10-15 főben határoztam meg.  Úgy gondolom, hogy egy 60perces foglalkozás alkalmával a tananyag elsajátítható, természetesen ha a rezgések témakörrel a diákok már tisztában vannak. Átismétlés a következő órán szükséges, hiszen elég absztrakt gondolkodást igényel a jelenség megértése; főleg a vöröseltolódásé.

Videós (első videó, második videó)kísérlet megtekintés után a mindennapi életből szemezgetnénk példákat (mentőautó hangja). Kozmikus skáljú doppler-effektus és a belőle következő elméletek (vörös eltolódás, univerzum tágulása, Hubble-törvény) .

Ezután egy szimulációt vizsgálnánk meg, ahol talán jobban látszódik a jelenség mint a kísérleten, valamint a nem relativisztikus egyenletek is fel vannak tüntetve és akár ha megállítjuk a képet még konkrét mérésből (vonalzó) is számolhatunk. Ezzel párhuzamosan a fizikai hátterét tekintenénk át. Néhány számolásos példát is megoldanánk, egyet a táblánál bemutatva, majd 2 példát önálló munkába adnék ki, amit meg is beszélnénk.

Legvégén reflexió/értékelés gyanánt egy Socrative játékot csinálnánk a gyerekekkel.

Itt az értékelésnek a lényege az, hogy lássuk, hogy ki mit jegyzet meg a témakörről, de mindenképpen számolási és ismétlés képpen online átismétlő feladatokat csinálnék a következő órán.

A Socrative-os quiz itt található pdf formában.

rich_text    
Ragadja meg az elemeket a szekciók sorrendjének megváltoztatásához
Formázott szövegtartalom
rich_text    

Az oldallal kapcsolatos megjegyzések

Nincsenek megjegyzések

Új megjegyzés hozzáadása:

A megjegyzések hozzáadásához Önnek be kell jelentkeznie erre az oldalra!