Nagyon látvényos kísérlet és egy gomb segítségével a diák tudja állítani az eltérülés mértékét és ezzel a spirál formályát .
Egy másik ódszer lehet a törvényszerűségek bemutatására, ha szimulációt mutatunk a diákoknak és azt beszéljük át. Sajnos vannak olyan askolák, amik nincsenek kellően felszerelve ahhoz, hogy mindent kisélet útján mutasson be a tanár, vagy egy bonyolult kísérletről van szó, ami szemmel valóban csak úgy látható, ha egy látványos és érthető vizuális megjelenítést kap. Ilyen lehet egy félvezető sajátvezetése [5], vagy a Bohr-féle atommodell [5] szemléltetése.
Ezeket a kísérleteket már digitális technológiák nélkül nem lehet bemutatni, de nagyaon óvatosan kell bánni velük. Mindig ellenőrizni kell a hitelességüket és azt, hogy a szimulált jelenséget helyesen és a célközönség számára befogadható módon mutatja-e.
A diákok értékelése egy igen nehéz feladat, igyekeszem minél több rétűbb feladatot adni, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt. Fontosnak tartom a konstruktivista szemléletet, és az egyéni tanulási utak biztosítását, hogy a diákok saját maguk szerezzék meg az ismereteiket és azt egy prezentáció vagy esszé formályában visza is tudják adni.
Ha számolási feladatokról van szó, akkor mindíg a lehető leg szélesebb nehézségi spektrumon igyekszem adni a feladatokat, hogy azok akik nagyon értik az anyagot, ne unatkozzanak, és azok akik kevésbé nekik is legyen sikerélményük és tudjanak sikeres dolgozatokat írni.
Források:
[1],The physics classroom, link
[2], Cserti József, Természet Világa 2007. év májusi 202, júniusi 258. link
[3], Cserti József, Saját oktatási oldala, link
[4], Sergio Andrés Joya, Vanier College, Montreal, Quebec ,Third Prize ( High School Individual Category ),link.
[5], Fizikai szimulációk, link